top of page
agriculture-1807576_1920.jpg

Wat kan Chinability© voor jou betekenen?

  • Instagram
  • Facebook Social Icon
  • LinkedIn
  • Facebook Social Icon
  • White Instagram Icon
  • White LinkedIn Icon

 

Doordenker: Wat is de waarde van een boek over *Frankrijk waarvan de auteur geen *Frans spreekt, nooit in *Frankrijk is geweest en nooit met *Fransen in hun eigen taal heeft gesproken?... Verander nu ‘ * ’ door China, Chinees, China, Chinezen…

 

We merken dat er te vaak over China in het algemeen wordt gesproken, zonder oog voor detail of nuance, of zonder noodzakelijke achtergrond informatie.

Chinability© haalt haar scherpe, eigengereide, maatschappelijke China analyses uitsluitend uit Chineestalige bronnen in China en uit regelmatige conversaties met Chinezen in hun eigen taal.

 

Onze meest gevraagde Master Classes zijn:

De Chinezen, wie zijn ze, wat doen ze, waar willen ze naartoe? (75')

China's socio-economische ontwikkelingen in de afgelopen 100 jaar: China's recente geschiedenis leeft verder in China's generaties, elk met hun eigen levensrugzakje, grotendeels gevuld met omgevingsfactoren en historische gebeurtenissen die ze persoonlijk hebben ervaren. Blijft de jongerengeneratie aan boord van het huidige China?

Hoe efficiënt communiceren met de Chinezen van vandaag? (75')

We leren dat Chinezen niet direct communiceren, maar eerder met een niet confronterende beweging de gesprekspartner iets willen duidelijk maken. Maar is dat vandaag in de Chinese maatschappij of in een bedrijfsomgeving in China nog altijd het geval? En wat met sociale media in China? China leeft op het Net zonder Instagram, Facebook en Twitter. Vervelend, saai? Eigenlijk niet zo erg voor de Chinese internauten want zij hebben hun eigen Sociale Wereld met WeChat, Bilibili, Weibo, Xiaohongshu en zoveel andere chineestalige apps die wij hier helemaal niet kennen. Hoe moeten we communicatie op Chinese Socials begrijpen?

Hoe strikken we de Chinese consument? (75')

Socio-culturele karakteristieken van de Chinese consument: "Hebben jullie, in België, eigen merken die over heel de wereld bekend zijn?" 

Chinezen gedragen zich in Europa als big spenders. Chinese kooplustigen werden – voor de Corona crisis - ook hier hartelijk verwelkomd met speciale shopping arrangementen. Rechtstreeks van de luchthaven naar de shopping mall; begeleid van het hotel naar die exclusieve winkel. Vooral luxemerken boeren goed, maar wat is de smaak van de Chinese consument en waaraan wil zij of hij vooral geld uitgeven? Of zullen Chinezen in de toekomst nog slechts hun eigen Chinese merken kopen?

 

bottom of page