agriculture-1807576_1920.jpg

Wat kan Chinability© voor jou betekenen?

  • Instagram
  • Facebook Social Icon
  • LinkedIn

 

China en de Chinezen zijn vandaag immer aanwezig in onze lokale media. Maar al te vaak gaat het over vertalingen vanuit de Angelsaksische pers.

 

Een doordenker: Wat is de waarde van een boek over *Frankrijk waarvan de auteur geen *Frans spreekt, nooit in *Frankrijk is geweest en nooit met *Fransen in hun eigen taal heeft gesproken?... Verander nu ‘ * ’ door China, Chinees, China, Chinezen…

 

We merken dat er te vaak over China in het algemeen wordt gesproken, zonder oog voor detail of nuance, of zonder enige vorm van noodzakelijke achtergrond informatie. Stereotype ideeën worden makkelijk overgenomen van Westerse auteurs die één keer ter plaatse zijn geweest, hierover een artikel of zowaar een boekje hebben gepleegd, maar bij nader toezien jammer genoeg niet de lokale taal spreken, niet met Chinezen in hun eigen taal op natuurlijke wijze hebben gecommuniceerd.

Chinability© haalt haar scherpe, eigengereide, maatschappelijke China analyses uitsluitend uit Chineestalige bronnen in China en uit regelmatige conversaties met Chinezen in hun eigen taal.

 

Onze meest gevraagde Master Classes zijn:

1. HOE RESPECTVOL EN EFFICIËNT COMMUNICEREN MET CHINEZEN?

“Het gaat bij jullie Belgen, vaak niet over hoe met ons samen te werken, maar eerder om met wat voor een China jullie willen samenwerken!”

Communicatie gaat altijd over ‘begrepen worden’. Daarvoor is het belangrijk dat beide partijen elkaars taalsysteem doorgronden, op de hoogte zijn van elkaars geschiedenis en elkaars non-verbale signalen juist kunnen interpreteren.

Zet je schrap! Communiceren met China staat bol van verfijnde strategie en doet je inleven in een totaal andere gedachtewereld. Welkom!

 

Eén sessie van 90’.

Aantal deelnemers: van 15 tot 50 personen.

Doelgroep: Vlaamse zakenlui die China-projecten managen; frequente China-reizigers die in deze tijden -van een gesloten China- hun China honger zoeken te stillen of zij die gewoon in Vlaanderen vaak met de Chinese medemens in contact komen.

2. HET KARAKTER VAN CHINA

"Jullie, Nederlandstaligen, hebben niets met Nederland, en de Franstalige Belgen moeten niet hebben van Frankrijk. Dat vinden wij, Chinezen, vreemd!"

Chinability kijkt naar China, niet zozeer als een Staat, maar eerder als een samen leven van verschillende generaties op een karakteristieke socio-culturele ruimte. We vragen ons af wie de Chinezen ècht zijn en vooral, wat kunnen we van hen leren!

Eén sessie van 120' of drie sessies van telkens 150'

De Chinese Geschiedenis in een notedop - Chinees, een Taal met Karakter - De Relatie tussen China en het Westen.

Aantal deelnemers: van 15 tot 50 personen.

Doelgroep: Socio-culturele verenigingen (zoals Davidsfonds, Neos, Actueel Denken...); Reisorganisaties (zoals Karavaan, AFS,...); middelbaar onderwijs. 

3. HET CULTUURKENMERK VAN DE CHINESE CONSUMENT

"Hebben jullie, in België, eigen merken die over heel de wereld bekend zijn?" 

Chinezen gedragen zich in Europa als big spenders. Chinese kooplustigen werden – voor de Corona crisis - ook hier hartelijk verwelkomd met speciale shopping arrangementen. Rechtstreeks van de luchthaven naar de shopping mall; begeleid van het hotel naar die exclusieve winkel. Vooral luxemerken boeren goed, maar wat is de smaak van de Chinese consument en waaraan wil zij of hij vooral geld uitgeven? Of zullen Chinezen in de toekomst nog slechts hun eigen Chinese merken kopen? Chinability zoekt het uit.

Eén sessie van 90'

Aantal deelnemers: van 15 tot 30 personen.

Doelgroep: Vlaamse bedrijven die hun producten op de Chinese markt brengen, Kamers van Koophandel, ondernemersverenigingen (zoals Unizo, Voka, FIT,...)

  • Facebook Social Icon
  • White Instagram Icon
  • White LinkedIn Icon